Nařízení Euro 7: Přísnější emisní limity pro vozidla

Evropská rada oficiálně schválila nařízení Euro 7, čímž upevnila nové normy pro mezní hodnoty emisí u silničních vozidel a životnost baterií. Tento milník představuje vyvrcholení rozhodovacího procesu a připravuje půdu pro ekologičtější automobilový průmysl v celé Evropě

Nařízení Euro 7 zahrnuje automobily, dodávky a těžká nákladní vozidla v rámci jednotného legislativního rámce, jehož cílem je výrazně snížit emise látek znečišťujících ovzduší pocházejících z výfukových plynů a částic brzd. Nařízení zejména zavádí přísné požadavky na životnost, které zajišťují, že vozidla udržují čistší provoz po celou dobu své životnosti.

Klíčová ustanovení nařízení Euro 7 se zaměřují na emise přesahující výfukové plyny a řeší problémy, jako je oděr pneumatik a emise částic brzd. Nařízení navíc zavádí kritéria pro životnost baterií, která odrážejí rostoucí význam elektrických vozidel v automobilovém odvětví. Pro osobní a dodávkové automobily nařízení zachovává stávající mezní hodnoty emisí výfukových plynů a zavádí přísnější normy pro pevné částice. Mezitím platí pro těžké autobusy a nákladní automobily přísnější limity různých znečišťujících látek, včetně oxidu dusného (N2O), který dříve nebyl regulován. Euro 7 navíc nařizuje přísnější limity pro emise částic při brzdění, přičemž pro elektrická vozidla jsou stanoveny specifické prahové hodnoty.

Nařízení Euro 7 je v souladu se strategií Evropské komise pro udržitelnou a inteligentní mobilitu a akčním plánem pro nulové znečištění, čímž prokazuje odhodlání prosazovat dopravní politiku zohledňující životní prostředí. Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl se připravuje na případné postupné vyřazení spalovacích vozidel do roku 2035, slouží pravidla Euro 7 jako klíčové prozatímní opatření k zajištění účinného řízení emisí.

Zdroj ZDE.