Transformational Education in Poly-crisis

ESIR (Skupina odborníků pro hospodářský a společenský dopad výzkumu a inovací) vydává dokument Transformational Education in Poly-crisis

V této publikaci ESIR uznává jedinečnou příležitost, kterou polykrize poskytla, a využívá této chvíle k podněcování strategické, institucionální obnovy. Zajišťuje komplexní transformaci hodnotové kultury, organizace, rozhodovacích procesů a způsobu, jakým vzdělávací instituce komunikují se společností, a to rozbitím disciplinárních sil, opětovným propojením výzkumu a výuky a přehodnocením pobídkových struktur a systémů.

Autoři se zasazují o nové paradigma vysokoškolského vzdělávání, které integruje výzkum, inovace, podnikavost a vzdělání tak, aby pohánělo hmatatelnou transformaci v reálné ekonomice a širší společnosti. To zahrnuje reformu učebních osnov a učebních paradigmat tak, aby zahrnovaly transdisciplinární přístupy a laterální výcvik dovedností, jako je vedení, kreativita a inovace. Dokument rovněž zdůrazňuje úlohu univerzit jako lídrů v oblasti udržitelnosti a zdůrazňuje jejich odpovědnost v oblastech, jako je snižování uhlíkové stopy, podpora inovací a podpora rozmanitosti.

Dokument dále zdůrazňuje význam digitalizace při zlepšování přístupu ke vzdělání, jeho kvality a obsahu i při optimalizaci nákladových struktur. Žádá strategickou spolupráci s evropskými univerzitami, zaměření na celoživotní učení a rozvoj celoevropských platforem pro učení a inovace. Dokument zdůrazňuje potřebu chránit autonomii a konkurenceschopnost evropských univerzit před potenciálními hrozbami ze strany komerčních subjektů.

Celkově dokument poskytuje komplexní rámec pro řešení výzev, které přináší polykrize, a zdůrazňuje transformační úlohu vzdělávání při přípravě jednotlivců na uspokojování vyvíjejících se potřeb společnosti a ekonomiky.

Zdroj ZDE a ZDE.